מיין שמש my-shemesh

2026-06-25
# סלמון עסיסי בתנור בעשבי תיבול ולימון

> ישנו משהו מופלא בדג הסלמון ובמיוחד במתכון זה הוא מצליח להיות בו-זמנית מנת הדגל החגיגית של סעודות שבת ועדיין להישאר הבחירה המושלמת המהירה והבריאה ביותר לארוחת ערב זריזה באמצע השבוע. הסוד של הסלמון טמון בפשטות שלו הוא אינו זקוק למרינדות מורכבות או לשעות של הכנה. שילוב מדויק של שמן זית איכותי, שום כתוש, רעננות של לימון ונגיעה של עשבי תיבול, יחד עם אפייה קצרה בטמפרטורה גבוהה, יניבו נתח בשרני, נימוח ועסיסי שפשוט נמס בפה.

[image-embedded#](https://hel1.your-objectstorage.com/chatfree-myshemesh/05/d1/05d189a95d110365f2d01f8c56fea7f5fb1e73438a200f5bc8fb0a8ff8498d9b)
`באדיבות קייטרינג ראשית`


**לפניכם המתכון הקלאסי והמונח שיוציא אתכם שפים בכל פעם מחדש.**

**רכיבים:**
- 4 נתחים של פילה סלמון טרי (כ-200 גרם לנתח).
- 3-4 כפות שמן זית כתית מעולה.
- 3 שיני שום, כתושות דק.
- מיץ סחוט טרי מחצי לימון בינוני.
- חצי כוס שמיר ופטרוזיליה, קצוץ דק (ניתן להחליף יבש כך שאין צורך לשטוף).
- מלח גס ופלפל שחור גרוס, לפי הטעם.

**לקישוט:** חצי לימון פרוס לפרוסות דקות.


## הוראות הכנה

**הכנת הדג:** מוציאים את נתחי הסלמון מהמקרר כ-15-20 דקות לפני ההכנה כדי שיגיעו לטמפרטורת החדר. מייבשים את הנתחים היטב משני הצדדים בעזרת נייר סופג.

**חימום מראש:** מחממים את התנור ל-200 מעלות במצב טורבו או חום עליון-תחתון.

**רוטב המרינדה:** בקערית קטנה מערבבים יחד את שמן הזית, השום הכתוש, מיץ הלימון, השמיר הקצוץ, המלח והפלפל השחור, עד לקבלת תערובת אחידה.

**הרכבת המנה:** מרפדים תבנית אפייה בנייר אפייה. מניחים את נתחי הסלמון כשהצד של העור פונה כלפי מטה. בעזרת מברשת סיליקון, מורחים את תערובת שמן הזית והתבלינים באופן נדיב ואחיד על פני החלק העליון והצדדים של כל נתח.

**תוספת רעננות:** מניחים פרוסת לימון דקה מעל כל נתח סלמון.

**האפייה:** מכניסים את התבנית למרכז התנור החם ואופים במשך 12-15 דקות בלבד (תלוי בעובי הנתח). הדג מוכן כאשר הצבע שלו הופך מוורוד עמוק לוורוד בהיר ואטום, והוא נפרד בקלות בעזרת מזלג.

**הגשה:** מוציאים מהתנור, מעבירים בעדינות לצלחת הגשה אישית לצד אורז לבן חם או פירה, ומגישים מיד.

**טיפ הזהב לסלמון מושלם:** כדי לדעת בדיוק מתי הדג מוכן מבלי לייבש אותו נעצו בעדינות מזלג או קיסם בחלק העבה ביותר של הנתח. אם הוא נכנס בקלות והבשר נפרד בעדינות ל"עלים" ורודים ובהירים, הדג מוכן ויש להוציא אותו מיד מהתנור. זכרו שהדג ממשיך להתבשל עוד דקה-שתיים מהחום של עצמו גם לאחר היציאה מהתנור, ולכן עדיף להוציא אותו שנייה אחת מוקדם יותר מאשר דקה אחת מאוחר מדי. בתיאבון!

**המדור בשיתוף קייטרינג ראשית adini3324@gmail.com**

---
להעברת ידיעות דסק החדשות: izl406507@gmail.com וואצפ: https://wa.me/972525518847